Συνέντευξεις
H φωτογραφία πορτραίτου μέσα από τον φακό του Χρήστου Λαρισαίου

- Αρχική
- People
- Συνέντευξεις
- H φωτογραφία πορτραίτου μέσα από τον φακό του Χρήστου Λαρισαίου
Τι σε ενέπνευσε να ασχοληθείς με τη φωτογραφία πορτρέτων;
Από μικρός με εξίταρε να δημιουργώ και να διηγούμαι ιστορίες που αναβλύζουν συναισθήματα. Ενώ στα πρώτα μου βήματα σε ηλικία 10 ετών φωτογράφιζα την φύση την οποία λατρεύω μετά από χρόνια πήρα την απόφαση να φωτογραφίσω πορτραίτο. Εμπνεύστηκα από την δύναμη του συναισθήματος και σκοπός μου ήταν να μπορέσω μέσα από την ανθρώπινη έκφραση να αποτυπώνω όλων των ειδών τα συναισθήματα και μέσα από τις εικόνες να περνάω και μηνύματα.
Πώς προσεγγίζεις τη δημιουργία μιας σύνδεσης με το μοντέλο σου για να το κάνεις να νιώσει άνετα;
Η φωτογράφιση πορτραίτου δεν είναι απλή υπόθεση και ούτε επιτυγχάνεται με εύκολο τρόπο. Πλέον ο καθένας μπορεί να βγάλει μια φωτογραφία ένα πορτραίτο αλλά στην ουσία απλά το καταγράφει . Για να αποδώσει σε ύψιστο βαθμό την δυναμική κάθε ανθρώπου και να αποδώσει ένα συναίσθημα χρειάζεται μεράκι, φαντασία, γνώσεις και τέλος να μπορέσει να υπάρχει χημεία μεταξύ μοντέλου και φωτογράφου. Το αποτέλεσμα μιας όμορφης φωτογράφισης επιτυγχάνεται μέσω συνεργασίας . Εάν δεν υπάρξει χημεία και εμπιστοσύνη μεταξύ φωτογράφου και μοντέλου δεν θα βγει και καλό αποτέλεσμα και να ξέρετε μέσω μιας εικόνας μπορεί να καταλάβει κάποιος εάν υπάρχουν αυτά τα δυο συστατικά που ανέφερα παραπάνω. Εγώ προσωπικά με όποιο μοντέλο έχω συνεργαστεί, έχω διαβάσει τον χαρακτήρα και τα στοιχεία της προσωπικότητας του και μέσω του «ρόλου» που του δίνω προσπαθούμε να αποτυπώσουμε μια ιστορία και να την δώσουμε στο θεατή μας με σκοπό όμως να τον ταξιδέψουμε και να τον προτρέψουμε να ταυτιστεί μαζί μας.
Από μικρός με εξίταρε να δημιουργώ και να διηγούμαι ιστορίες που αναβλύζουν συναισθήματα.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου είδος φωτισμού για πορτρέτα και γιατί;
Είχα την τύχη να έχω έναν από τους καλύτερους δασκάλους, τον Κώστα Λυκαβηττό ο οποίος πέρα από εξαιρετικός επαγγελματίας φωτογράφος είναι και απίστευτος άνθρωπος συνεπώς με εκπαίδευσε σε όλα τα είδη φωτισμού, φυσικού, στουντιακού αλλά και ανάμεικτου που για εμένα είναι το δυσκολότερο και αποτελεί και πρόκληση. Μετά από πάρα πολλή εξάσκηση και πειραματισμό επιλέγω να δημιουργώ ελεγχόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό με σκοπό να ενεργοποιώ τα συναισθήματα από το κοινό μου αλλά σε αρκετές περιπτώσεις παίζω με τον φυσικό φωτισμό που μπορεί να δώσει πάρα πολλά και καλά αποτελέσματα. Βέβαια δεν ταιριάζουν όλα τα είδη φωτισμού σε ένα πρόσωπο οπότε πριν φωτογραφίσω μελετώ την ανατομία του κάθε προσώπου και έπειτα δημιουργώ τον φωτισμό που θα αναδείξει τα δυνατά του σημεία αλλά και θα βγάλει και το συναίσθημα που θέλω.


Είχα την τύχη να έχω έναν από τους καλύτερους δασκάλους, τον Κώστα Λυκαβηττό
Πώς διαχειρίζεσαι τις προκλήσεις όταν φωτογραφίζεις ανθρώπους που δεν έχουν εμπειρία μπροστά από την κάμερα;
Αυτό είναι το αγαπημένο μου. Είναι η πιο όμορφη πρόκληση και φυσικά δείχνει και την ικανότητα του φωτογράφου αλλά και το επίπεδό του. Όλα μου τα μοντέλα είναι ερασιτέχνες πλην ελάχιστων περιπτώσεων, που εμπιστεύτηκαν το ταλέντο μου και πήραν το ρίσκο να εκτεθούν στο φακό και να δώσουν απίστευτο αποτέλεσμα αλλά και να ξεπεράσουν κατά πολύ τον εαυτό τους και αυτό ήταν το καλύτερο για εμένα. Όλοι μας έχουμε κάτι ξεχωριστό και μοναδικό αρκεί να το δει και να μπορέσει να το δείξει ο φωτογράφος. Εγώ το διαχειρίζομαι με πολλή υπομονή και χιούμορ. Συστατικά που είναι απαραίτητα στην δουλειά μας και τις προκλήσεις.
Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείς για να επιλέξεις το κατάλληλο φόντο ή τοποθεσία;
Μελετώ πολύ και συστηματικά την χρωματική παλέτα της φύσης εάν ταιριάζει με το μοντέλο που θέλω να φωτογραφίσω, σκέφτομαι τα ρούχα που ταιριάζουν με το σημείο εάν πρόκειται για εξωτερικό location και έπειτα παρατηρώ τα στοιχεία που υπάρχουν γύρω από την περιοχή της φωτογράφισης για να δώ πως θα εναρμονίσω το μοντέλο με αυτά. Η φωτογραφία είναι φως και σύνθεση εάν πετύχεις αυτά τα δυο σε ένα καρέ τότε το αποτέλεσμα που θα φέρεις θα είναι πολύ καλού επιπέδου.


Μελετώ πολύ και συστηματικά την χρωματική παλέτα της φύσης εάν ταιριάζει με το μοντέλο που θέλω να φωτογραφίσω
Ποια είναι η πιο σημαντική δεξιότητα που πιστεύεις ότι πρέπει να έχει ένας portrait photographer;
Ευστροφία, μεγάλη φαντασία, ένστικτο και πολύ ρίσκο. Για να κάνεις μια φωτογραφία να μιλάει και όπως λέμε λαϊκά «να τα σπάσει» πρέπει και εσύ σαν φωτογράφος να «σπάσεις» τους κανόνες αφού πρώτα τους μάθεις πολύ πολύ καλά.
Χρησιμοποιείς φυσικό φως, τεχνητό ή και τα δύο; Ποια είναι η αγαπημένη σου πηγή φωτισμού και γιατί;
Χρησιμοποιώ όλα τα είδη φωτισμού. Σε κάθε περίπτωση προσέχω ποιος φωτισμός και γιατί πρέπει να μπει στο σετ. Η αγαπημένη μου όμως φωτιστική πηγή είναι τα speedlight και φυσικά τα σύννεφα. Ναι καλά διαβάσατε όταν ο ουρανός είναι συννεφιασμένος είναι η κατάλληλη στιγμή για φωτογράφιση, μηδενικές σκληρές σκιές και ένα απίστευτο μαλακό φως που μπορεί να αναδείξει κάθε πρόσωπο. Άποψη μου ο φωτογράφος πριν επιλέξει ποιους φωτισμούς και πηγές θα χρησιμοποιήσει πρέπει πρώτα να μάθει να δουλεύει καλά όλες τις πηγές και ας τις απορρίψει μετά.
Η αγαπημένη μου όμως φωτιστική πηγή είναι τα speedlight και φυσικά τα σύννεφα.
Πώς εξελίσσεις τη δουλειά σου και διατηρείς τη δημιουργικότητά σου;
Παρακολουθώ και μελετάω άπειρες ώρες φωτογραφικά θέματα, κοιτάζω πολλές δουλειές φωτογράφων που έχουν την ίδια θεματολογία με εμένα και πειραματίζομαι κάθε μέρα . Δεν γίνεται χωρίς εξάσκηση , μελέτη αλλά και διάθεση για εξέλιξη.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις αντιμετωπίσει σε ένα photoshoot πορτρέτου;
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν όταν κλήθηκα να φωτογραφίσω την ηθοποιό Μαρία Θωμά, που πρωταγωνιστούσε σε πολλή γνωστή τηλεοπτική σειρά. Δεν μπορούσα να συνειδητοποιήσω ότι μια διάσημη κοπέλα σαν την Μαρία θα πόζαρε στον φακό μου που τότε ήμουν και στα ξεκινήματα μου. Την ευχαριστώ όμως για την απλότητα τον σεβασμό απέναντι μου αλλά και την εμπιστοσύνη που επέδειξε στο ταλέντο μου. Εδώ σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε την σημαντικότητα που έχει η χημεία μεταξύ φωτογράφου και μοντέλου. Ακόμη μια πρόκληση ήταν μια πρόσφατη φωτογράφιση μιας νεαρής τραγουδίστριας με απίστευτο ταλέντο και χαρακτήρα η οποία εμπιστεύτηκε στα χέρια μου το εξώφυλλο του πρώτου της τραγουδιού που έγραψε και ερμηνεύει η ίδια. Για εμένα ήταν μεγάλη τιμή αλλά συνάμα μεγάλη ευθύνη και πρόκληση.

Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν όταν κλήθηκα να φωτογραφίσω την ηθοποιό Μαρία Θωμά
Τι ρόλο παίζει η επεξεργασία στη δουλειά σου; Προτιμάς φυσικό αποτέλεσμα ή πιο καλλιτεχνική προσέγγιση;
Στις μέρες μας ένας φωτογράφος έχει πάντα συνεργάτη του το Photoshop. Πρέπει να το γνωρίζει πολύ καλά αρκεί να μην το παρακάνει. Κατά την άποψη μου δεν θα έπρεπε να υπάρχει υπερβολική έως και καθόλου επεξεργασία εκτός φωτιστικών η χρωματικών επεμβάσεων. Στο εμπορικό κομμάτι η επεξεργασία είναι απολύτως απαραίτητη αλλά στο καλλιτεχνικό χρειάζεται να απουσιάζει μιλάω συγκεκριμένα για το retouch προσώπου και σώματος. Θα ήταν προτιμότερο να υπάρχει η αληθινή όψη του ανθρώπινου πορτρέτου χωρίς επεξεργασία με τα χαρακτηριστικά του σε πλήρη αυθεντικότητα να συνεργάζονται με τον φωτισμό και να πηγάζουν την «αλήθεια» της στιγμής αλλά και του ίδιου του ανθρώπου που φωτογραφίζεται.
Ποιος είναι ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείς
Χρησιμοποιώ όλων των ειδών τα σώματα μηχανών και DSLR και mirrorless, κάθε μια για διαφορετικούς λόγους και οι φακοί μου είναι prime σταθεροί δηλαδή και κάποιου zoom. Αγαπημένο μου σετάκι είναι mirrorless με 50mm prime ή 85mm prime που αναδεικνύουν και αποδίδουν σωστά την πλαστικότητα και την καμπυλότητα του προσώπου και των χαρακτηριστικών του.

Βρείτε τον Χρήστο Λαρισαίο στα Social Media
Instagram Profile 2 | Instagram Profile 1
Website: xristoslarisaiosphotography.gr







